„Život a smrt Google VR/AR projektů“
Na začátku roku 2003 Simon Greenwold přišel s termínem „prostorové počítačování“, kdy moderní headsety pro rozšířenou realitu, virtuální realitu a rozšiřenou realitu byly jenom utopií. Nicméně, v roce 2012 Google uvedl…
Na začátku roku 2003 Simon Greenwold přišel s termínem „prostorové počítačování“, kdy moderní headsety pro rozšířenou realitu, virtuální realitu a rozšiřenou realitu byly jenom utopií. Nicméně, v roce 2012 Google uvedl na trh první headset pro rozšířenou realitu na světě. Nazývaný Google Glass, nastavil scénu pro nový druh zařízení kombinující realitu v pohybu. Deset let později Google téměř opustil tuto kategorii a Apple ji legitimoval s uvedením Vision Pro. I když to není první headset pro prostorové počítačování na trhu, uvedení Vision Pro je důkazem společností víry v budoucnost, kde nositelné počítače budou normou.
**FAQ:**
1. Co je prostorové počítačování?
Prostorové počítačování je technologie, která kombinuje reálný svět se virtuální realitou, vytvářejíc tak nové zážitky a možnosti pro uživatele.
2. Jak se liší AR, VR a XR?
AR (rozšířená realita) přidává virtuální prvky do reálného světa, zatímco VR (virtuální realita) je plně virtuální zážitek. XR (rozšířená realita) je kombinace obou, umožňujíc uživatelům interakci s reálným i virtuálním světem.
3. Jaké jsou výhody nositelných počítačů ve spojení s prostorovým počítačováním?
Nositelné počítače ve spojení s prostorovým počítačováním umožňují uživatelům ponořit se do digitálního světa bez omezujících obrazovek a přináší nové možnosti pro vzdělávací, zábavní a pracovní aplikace.
Zdroj: https://www.androidpolice.com/the-life-and-death-of-googles-vr-ar-projects/