Zakladatel firmy TSMC řekl, že U.S má ty nejlepší návrháře čipů
Zakladatel firmy TSMC řekl, že Amerika patří mezi ty nejlepší návrháře čipů. TSMC je totiž jenom výrobce a do této firmy ostatní firmy jako Apple, Qualcomm, MediaTek posílají své návrhy, které se zde vyrobí.
TSMC je firma, která čipy vyrábí, ale vždy musí tyto čipy někdo navrhnout. Podle šéfa této společností patří U.S mezi špičku těch nejlepších. Mezi výrobce patří TSMC na Taiwanu a následně má Samsung své továrny v Jižní Koreji. Obě společnosti pracují na 3nm procesu pro příští rok a TSMC podle všeho pokračuje na vývoji 2nm pro rok 2026.
V teoretické rovině znamená, že čím menší výrobní proces, tím menší tranzistory jsou použity v daných čipech. To následně umožňuje návrhářům čipů a výrobcům umístit do čipu více tranzistorů na integrované obvody, což má za následek vyšší výkon a lepší efektivitu a tedy menší spotřebu energie.
TSMC v Arizoně
Amerika se tak právem obává o Taiwan, aby na ně nevtrhli Číňané, protože na tomto ostrově je firma TSMC, která se stará o vývoj čipů pro Ameriku. Jde třeba o vývoj čipů pro firmy jako je Apple, Qualcomm, Intel a další. V rámci těchto bezpečnostních rizik se buduje také továrna TSMC přímo v Americe v Arizoně. Výroba čipů na tomto území by pak měla započíst v roce 2024 a z počátku bude výroba omezená na 5nm čipy, ale následně se přikročí ke 3nm.
Na druhou stranu bude tato výroba drahá a zároveň U.S nemá takové talenty na výrobu čipů. Taiwan také podle všeho hodně pomohl TSMC stát se nejlepší výrobcem čipů na světě a hlavně jde o nezávislého výrobce. Amerika však má velmi talentované návrháře Čipů, ale bohužel nemá talenty na jeho vývoj, což Taiwan má.
TSMC nebude nikdy navrhovat čipy
Proto ani TSMC neočekává, že by si sami navrhovali čipy, tak jak to dělá Apple, Qualcomm, MediaTek a další.
Pokud by Čína napadla Taiwan, tak U.S se má čeho obávat. V prosinci minulého roku dokonce 90% všech čipů šlo právě z této společnosti na Taiwanu. Pokud by byla továrna zničena kvůli válce, tak by to bylo pro svět katastrofou a to i v rámci automobilového průmyslu, který je již nyní těžce zasažen.