Xiaomi zveřejnil finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2023: Růst uživatelů, příjmy a vstup na trh elektromobilů

Xiaomi oznámilo své finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2023. S rostoucím počtem uživatelů a příjmů se společnost připravuje na vstup na trh elektromobilů. Přečtěte si podrobnosti o výsledcích, tržním podílu a plánech na snižování emisí skleníkových plynů.

Xiaomi zveřejnilo svou finanční zprávu za 1. čtvrtletí 2023 a čísla vypadají slibně pro čínského výrobce, který se chystá vstoupit do světa elektromobilů. Společnost měla mezi lednem a březnem 2023 celkem 594,8 milionu aktivních uživatelů měsíčně a do času zveřejnění oznámení překročila hranici 600 milionů.

Obchod se smartphony dosáhl tržeb ve výši 35 miliard CNY (téměř 5 miliard dolarů) a bylo odesláno 30,4 milionu zařízení. Průměrná cena prodeje (ASP) dosáhla 1 152 CNY (163 dolarů), což představuje nárůst o 2,7 % oproti předchozímu čtvrtletí.

V Q1 2023 se Xiaomi umístilo na třetím místě s podílem na trhu 11,3 %, ale přední hráči Apple a Samsung každý odeslali téměř dvojnásobek telefonů mezi lednem a březnem.

Na domácím trhu společnost vylepšila svou pozici o 22,2 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím, ale vivo ji předstihlo a Xiaomi tak přesunulo na čtvrté místo. Apple se umístilo na první příčce a Oppo na druhém místě. Celkové tržby dosáhly 59,5 miliardy CNY (8,43 miliardy dolarů) a upravený čistý zisk dosáhl 3,2 miliardy CNY (450 milionů dolarů), ale pokud zahrneme náklady související s obchodem s elektromobily, číslo bylo ve skutečnosti 1,1 miliardy CNY (150 milionů dolarů). Xiaomi je také společností, která investuje do umělé inteligence a internetu věcí (AIoT). Počet připojených zařízení se zvýšil na 618 milionů a 12,3 milionu uživatelů má 5 a více takových zařízení. Tržby ze smart velkých domácích spotřebičů, jako jsou ledničky, klimatizace a pračky, vzrostly o 60 % meziročně. Bylo odesláno 2,8 milionu televizorů, což Xiaomi zařadilo mezi pět nejlepších společností v oblasti chytrých televizí.

Zároveň jsme se dozvěděli, že Xiaomi plánuje do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o minimálně 70 % a do roku 2040 dokonce o 98 %, čímž si klade cíl dosáhnout nulových emisí.

Kolik aktivních uživatelů měl Xiaomi mezi lednem a březnem 2023?

Xiaomi mělo mezi lednem a březnem 2023 celkem 594,8 milionu aktivních uživatelů měsíčně a dosáhlo hranice 600 milionů.

Jaké jsou finanční výsledky Xiaomi za 1. čtvrtletí 2023?

Obchod se smartphony dosáhl tržeb ve výši 35 miliard CNY (téměř 5 miliard dolarů) a bylo odesláno 30,4 milionu zařízení. Průměrná cena prodeje (ASP) byla 1 152 CNY (163 dolarů), což představuje nárůst o 2,7 % oproti předchozímu čtvrtletí.

Jaké je tržní postavení Xiaomi v Q1 2023?

Xiaomi se umístilo na třetím místě s podílem na trhu 11,3 % v Q1 2023, přičemž přední hráči Apple a Samsung odeslali téměř dvojnásobek telefonů.

Jak se Xiaomi umístilo na domácím trhu a jaké jsou jeho tržby?

Xiaomi se na domácím trhu zlepšilo o 22,2 % QoQ, ale vivo ji předstihlo a Xiaomi se tak posunulo na čtvrté místo. Celkové tržby dosáhly 59,5 miliardy CNY (8,43 miliardy dolarů).

Jaké jsou plány Xiaomi týkající se snižování emisí skleníkových plynů?

Xiaomi plánuje do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o minimálně 70 % a do roku 2040 dokonce o 98 %, s cílem dosáhnout nulových emisí.