Xiaomi zveřejnil finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2023: Růst uživatelů, příjmy a vstup na trh elektromobilů
Xiaomi oznámilo své finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2023. S rostoucím počtem uživatelů a příjmů se společnost připravuje na vstup na trh elektromobilů. Přečtěte si podrobnosti o výsledcích, tržním podílu a plánech na snižování emisí skleníkových plynů.
Xiaomi zveřejnilo svou finanční zprávu za 1. čtvrtletí 2023 a čísla vypadají slibně pro čínského výrobce, který se chystá vstoupit do světa elektromobilů. Společnost měla mezi lednem a březnem 2023 celkem 594,8 milionu aktivních uživatelů měsíčně a do času zveřejnění oznámení překročila hranici 600 milionů.
Obchod se smartphony dosáhl tržeb ve výši 35 miliard CNY (téměř 5 miliard dolarů) a bylo odesláno 30,4 milionu zařízení. Průměrná cena prodeje (ASP) dosáhla 1 152 CNY (163 dolarů), což představuje nárůst o 2,7 % oproti předchozímu čtvrtletí.
V Q1 2023 se Xiaomi umístilo na třetím místě s podílem na trhu 11,3 %, ale přední hráči Apple a Samsung každý odeslali téměř dvojnásobek telefonů mezi lednem a březnem.
Na domácím trhu společnost vylepšila svou pozici o 22,2 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím, ale vivo ji předstihlo a Xiaomi tak přesunulo na čtvrté místo. Apple se umístilo na první příčce a Oppo na druhém místě. Celkové tržby dosáhly 59,5 miliardy CNY (8,43 miliardy dolarů) a upravený čistý zisk dosáhl 3,2 miliardy CNY (450 milionů dolarů), ale pokud zahrneme náklady související s obchodem s elektromobily, číslo bylo ve skutečnosti 1,1 miliardy CNY (150 milionů dolarů). Xiaomi je také společností, která investuje do umělé inteligence a internetu věcí (AIoT). Počet připojených zařízení se zvýšil na 618 milionů a 12,3 milionu uživatelů má 5 a více takových zařízení. Tržby ze smart velkých domácích spotřebičů, jako jsou ledničky, klimatizace a pračky, vzrostly o 60 % meziročně. Bylo odesláno 2,8 milionu televizorů, což Xiaomi zařadilo mezi pět nejlepších společností v oblasti chytrých televizí.
Zároveň jsme se dozvěděli, že Xiaomi plánuje do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o minimálně 70 % a do roku 2040 dokonce o 98 %, čímž si klade cíl dosáhnout nulových emisí.
Xiaomi mělo mezi lednem a březnem 2023 celkem 594,8 milionu aktivních uživatelů měsíčně a dosáhlo hranice 600 milionů.
Obchod se smartphony dosáhl tržeb ve výši 35 miliard CNY (téměř 5 miliard dolarů) a bylo odesláno 30,4 milionu zařízení. Průměrná cena prodeje (ASP) byla 1 152 CNY (163 dolarů), což představuje nárůst o 2,7 % oproti předchozímu čtvrtletí.
Xiaomi se umístilo na třetím místě s podílem na trhu 11,3 % v Q1 2023, přičemž přední hráči Apple a Samsung odeslali téměř dvojnásobek telefonů.
Xiaomi se na domácím trhu zlepšilo o 22,2 % QoQ, ale vivo ji předstihlo a Xiaomi se tak posunulo na čtvrté místo. Celkové tržby dosáhly 59,5 miliardy CNY (8,43 miliardy dolarů).
Xiaomi plánuje do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů o minimálně 70 % a do roku 2040 dokonce o 98 %, s cílem dosáhnout nulových emisí.