Šéf Play Store bezstarostně těší vývojáře Androidu, ať se žaloby dějí

Článek:

Většina z nás si pravděpodobně ani neuvědomuje, kolik z našich online zážitků je dnes křídováno algoritmem. A přitom je to pravděpodobně mnohem víc, než si dokážeme představit. Každá aplikace, která…

Šéf Play Store bezstarostně těší vývojáře Androidu, ať se žaloby dějí

Článek:

Většina z nás si pravděpodobně ani neuvědomuje, kolik z našich online zážitků je dnes křídováno algoritmem. A přitom je to pravděpodobně mnohem víc, než si dokážeme představit. Každá aplikace, která vám zobrazuje obsahový kanál, od TikToku a Instagramu přes Spotify a Reddit, až po Amazon a další nákupní aplikace, přizpůsobuje váš zážitek tak, jak to jen dokáže, na základě signálů, které jste poskytli vy, ale i na základě signálů z širší sítě.

Přiznejme si to, algoritmy jsou všude kolem nás. Jde o sofistikované matematické vzorce a pravidla, které se snaží předvídat a anticipovat naše preference a zájmy. Například, když používáte Spotify, každá nahrávka, kterou posloucháte, se stává signálem pro algoritmus. Ten pak na základě vašich preferencí a dalších signálů vybírá další skladby, které by se vám mohly líbit. Stejně tak i na sociálních sítích jako Instagram či TikTok. Každý like nebo komentář, který přidáte, je signál, který algoritmus používá k tomu, aby vám zobrazoval podobný obsah.

Algoritmy se snaží předvídat naše chování a nabídnout nám tak obsahovou stránku, která nás zaujme a přináší nám radost. V případě obchodních platforem jako Amazon to znamená, že nám nabízejí produkty, které by se nám mohly líbit na základě našich předchozích nákupů. Algoritmy také přizpůsobují obsah na základě našich demografických údajů, historie prohlížení a dalších signálů.

Samozřejmě, není to jen o tom, že nám algoritmy ukazují to, co se nám líbí. Existuje také temnější stránka křídování obsahu. Například algoritmy mohou vytvářet informační bubliny, kde nám ukazují jen obsah, který odpovídá našim přesvědčením a názorům. Může to vést k uzavření se do svého vlastního „ekosystému“ informací a omezenému pohledu na svět kolem nás.

Na druhou stranu, algoritmy také pomáhají objevovat nové věci a přinášejí nám personalizovaný obsah. Ukazují nám knihy, hudbu, filmy a další produkty, které bychom si jinak pravděpodobně nevšimli.

Nakonec však zůstává otázkou, do jaké míry ovlivňují algoritmy naše rozhodování a jak moc jsou skutečně přesní. Společnosti se na tato témata čím dál víc zaměřují, protože chápou, že obsah, který je relevantní a personalizovaný, znamená spokojenost uživatele a potenciálně také vyšší zisk.

FAQ:
1. Jak algoritmy ovlivňují naše online zážitky?
Algoritmy křídí naše online z

Zdroj: https://www.androidpolice.com/google-play-store-sam-bright-interview/