Šéf Oculus Publishing na GDC vyvrátil mýty o zisku z VR

Na konferenci Game Developers Conference (GDC) 2025, která se tradičně koná v San Franciscu, vystoupil Chris Pruett, významná osobnost společnosti Meta, aby reagoval na rostoucí kritiku týkající se směru, kterým se…

Šéf Oculus Publishing na GDC vyvrátil mýty o zisku z VR

Na konferenci Game Developers Conference (GDC) 2025, která se tradičně koná v San Franciscu, vystoupil Chris Pruett, významná osobnost společnosti Meta, aby reagoval na rostoucí kritiku týkající se směru, kterým se společnost ubírá. V posledních měsících se totiž šířily spekulace, že Meta opustila své vývojáře ve prospěch zaměření na projekty jako Horizon a hry typu free-to-play (F2P). Pruett se však snažil tato tvrzení vyvrátit a zároveň naznačil možnou cílovou skupinu pro připravovaný headset Quest 4.

Během svého vystoupení Pruett zdůraznil, že Meta nadále považuje vývojáře za klíčové partnery ve svém ekosystému a že jejich podpora zůstává prioritou. „Investujeme do rozvoje nástrojů a platforem, které umožní tvůrcům vytvářet ty nejpoutavější zážitky,“ uvedl Pruett. Dále vysvětlil, že zaměření na Horizon a F2P hry není na úkor jiných projektů, ale spíše rozšířením portfolia společnosti, které má za cíl přilákat širší publikum.

Jedním z hlavních bodů Pruettova projevu bylo naznačení demografické skupiny pro očekávaný headset Quest 4. Podle něj se Meta snaží oslovit nejen tradiční hráče, ale také nové uživatele, kteří dosud neměli s virtuální realitou zkušenost. „Quest 4 bude zaměřen na přístupnost a jednoduchost použití. Chceme, aby se virtuální realita stala součástí každodenního života co největšího počtu lidí,“ prohlásil.

Tento strategický krok by mohl znamenat posun v tom, jak je virtuální realita vnímána širokou veřejností, a přinést nové možnosti pro vývojáře, kteří se budou moci zaměřit na rozmanitější publikum. Pruettova prezentace tak nejenže rozptýlila některé obavy vývojářské komunity, ale také vzbudila zvědavost ohledně budoucnosti virtuální reality pod taktovkou společnosti Meta.

Zůstává otázkou, jak tyto plány ovlivní celkový trh s virtuální realitou a zda se Mety podaří naplnit ambiciózní cíle. Jedno je však jisté: vývoj v oblasti VR technologií bude i nadále fascinujícím procesem, který slibuje měnit způsob, jakým interagujeme s digitálním světem.

Zdroj: https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/gdc-2025-oculus-publishing-head-challenges-meta-criticism-on-quest-store-profitability