Samsung pracuje na MicroLED displejích pro AR brýle
Samsung pracuje na novém displeji, který bude sloužit pro rozšířenou realitu a její headsety. Nyní i samotná firma Meta využívá pro své virtuální brýle displeje Samsung.
OLED displeje, které jsou používaný v brýlích virtuální reality jsou stále populární, a to díky své vysoké odezvě a hloubce černé barvy. Oculus Rift CV1 využívá OLED displeje od Samsungu i v nejnovějších modelech. Samsung má také své vlastní brýle pro virtuální realitu, ač se o nich moc nemluví a jde o Gear VR.
Šéf oddělení Samsung displeje sdělil, že firma pracuje na zcela novém typu displeje pro brýle s rozšířenou realitou, a to na základě MicroLED. Firma tento typ technologie pojmenovala jako LEDos jelikož jde o MicroLED on Silicon. Nynější displeje jsou vyrobeny na základě skla nikoliv na silikonu.
Rozdíl mezi rozšířenou realitou a virtuální realitou je to, že rozšířená realita vyžaduje světlejší displej, a to z toho důvodu, že potřebuje fungovat i se venkovním světlem, kdy následně implementuje virtuální objekty do reálného světa skrze brýle. Musí tak fungovat velmi dobře, protože světlost musí odpovídat tomu, co je nyní venku a případně i v takovém případě, kdy je tma.
Dlouhodobý úkol firmy Samsung je pak vytvořil LEDoS displeje s 6600 PPI, tedy světlost na naprosté maximum. Kim také říká, že minimum pro displeje rozšířené reality je 5000ppi a rozestupy mezi jednotlivými pixely musí být 5 mikrometrů nebo méně. Rozestupy mezi červenou, zelenou a modrou musí být 3 mikrometry nebo menší.
Pro porovnání si vezmeme Odyssey VR set, který má pouze 615ppi displej a Samsung hodně bojoval s problémovým efektem dveří a zvýšil pixelovou hloubkou na 1233ppi (i přesto, že rozlišení displeje zůstalo stejné). Nicméně technologie jdou kupředu a s tím i Samsung. Jsme zvědaví, jak se to firmě podaří.
Samotná firma META již pracuje na prototypu brýlí, které dokážou vytvořit jas na 10 000 nitů, což je potřeba na to, abyste vytvořili opravdu realistickou venkovní scénu.