Samsungu se začíná zhoršovat podíl na trhu v Číně a Indií
Nic neroste do nekonečna a to ani Samsungu. Velkou slávu si možná už zažil a teď záleží, jestli si ji udrží. Tento gigant původně dominoval na obou Asijských trhů, kde v Číně držel 20% podíl na trhu a v Indií byl první. Nicméně díky konkurenci se tento podíl stále zmenšuje a poslední dobou dost razantně. […]
Nic neroste do nekonečna a to ani Samsungu. Velkou slávu si možná už zažil a teď záleží, jestli si ji udrží. Tento gigant původně dominoval na obou Asijských trhů, kde v Číně držel 20% podíl na trhu a v Indií byl první. Nicméně díky konkurenci se tento podíl stále zmenšuje a poslední dobou dost razantně.
V roce 2013 byl Samsung jeden z největších výrobců chytrých telefonu v Číně a to s podílem 20%. Následně se na trh dostaly telefony nižší cenové kategorie, které však mají stále vysoký výkon a lidé se začali otáčet spíše k ním. Mluvíme o Xiaomi a OPPO. Od té chvíle podíl Samsungu klesá.
Podíl Xiaomi stále roste
Ve čtvrtém kvartále roku 2017 Samsung poprvé prodal pod 10 miliónu mobilních telefonu a to celkem 9.8 miliónu za jeden kvartál. Zároveň Samsung pociťuje pokles zájmu i v Indii. V Indii již šest let drží Samsung prvenství. Nicméně v posledním kvartálu roku 2017 se firma dostala na tržní podíl 23.9% a to z 26.2% ve třetím kvartálu, což je značný sešup. V této chvíli je tak Samsung za rivalem Xiaomi z Číny.
Huawei je hlavní konkurent Samsungu
Nicméně Samsung má celkový podíl na světovém trhu stále vysoký a to i přes její vysoké ceny. Nicméně společnosti roste konkurence v podobě Huawei, která má v plánu stát se světovou jedničkou. V této chvíli je Huawei na třetím místě za Apple.