Qualcomm představil nové platformy pro AR/VR s tenkými a lehkými zařízeními bez externí baterie
Qualcomm oznámil své další generace platform pro rozšířenou a virtuální realitu s názvem Snapdragon XR Gen 2 a AR1 Gen 1. Tyto dvě platformy by měly umožnit vytváření mixed reality a…
Qualcomm oznámil své další generace platform pro rozšířenou a virtuální realitu s názvem Snapdragon XR Gen 2 a AR1 Gen 1. Tyto dvě platformy by měly umožnit vytváření mixed reality a virtuální reality na tenkých a lehkých zařízeních, která nepotřebují vnější baterii. To dává příležitost jiným OEM výrobcům získat podíl na trhu, který by měl zažít nárůst popularity po uvedení Apple Vision Pro.
Snapdragon XR Gen 2 je pravděpodobně zajímavějším čipem ze dvou. Podporuje zařízení MR a VR s výkonem GPU o 2,5x vyšším než jeho předchůdce, s AI výkonem zlepšeným o 8x, podporou až 7 kamery pro lepší sledování pohybů a podporou zakřivených displejů. Tento čip by měl nabídnout vylepšené a realističtější zážitky v rozšířené a virtuální realitě.
AR1 Gen 1 je zaměřen na rozšířenou realitu a poskytuje vysoký výkon zařízením AR s nižší spotřebou energie. Podporuje všechny běžné funkce pro AR, jako je sledování pohybu, rozpoznávání obličejů a další. Díky této platformě budou moci výrobci nabízet tenčí a lehčí AR brýle s delší výdrží baterie.
Obě platformy by měly přinést novou generaci AR/VR zařízení, která budou kvalitnější, výkonnější a přístupnější než současné modely. Díky nim se rozšířená a virtuální realita stává skutečností pro běžného uživatele.
FAQ:
1. Jaké jsou výhody Snapdragon XR Gen 2 a AR1 Gen 1?
– Snapdragon XR Gen 2 nabízí větší grafický výkon, lepší umělou inteligenci a podporu až 7 kamer pro sledování pohybů.
– AR1 Gen 1 poskytuje vysoký výkon pro AR zařízení s nižší spotřebou energie.
2. Kdy se očekává uvedení těchto platform na trh?
– Qualcomm nezveřejnil přesný termín, ale očekává se, že zařízení s těmito platformami se objeví na trhu v následujících letech.
3. Jaké jsou potenciální aplikace pro tyto platformy?
– Potenciální aplikace zahrnují herní zážitky ve virtuální realitě, rozšířenou realitu pro školní výuky, simulace a mnoho dalších oblastí.
Článek byl převzat ze zdroje: ZDE