Nová směrnice EU zavádí pravidla proti zavádějícímu marketingu

Nová směrnice EU zavádí pravidla proti zavádějícímu marketingu a stanovuje standardy pro uvádění pravdivých údajů o výrobcích. Omezuje se neopodstatněná ekologická tvrzení a výrobci budou muset jasně uvádět informace o odolnosti a životnosti výrobků. Jednání o dalších krocích proběhnou mezi parlamentem EU a členskými zeměmi.

Víte, co mají některé z nejlepších telefonů současnosti společného? Solidní výdrž baterie. Nemluvíme o tom, že mají tuny mAh, které se dají nalepit na nálepku: je to kombinace softwarové optimalizace a hardwaru nové generace.

Jak již bylo řečeno, lidé se stále dívají na štítky. Vezměme si například něco docela jednoduchého a tak trochu souvisejícího: masivní 120W nabíječku, která je dost velká na to, aby s ní někdo vraždil, a která se také dodává s Redmi Note 12 Pro+. Nabíjí se při 120 W?

Ano, nenabíjí.

Všichni si přece pamatujeme 300W video test. Určitě umí, ale rozhodně to není něco, co by měl dělat pořád. Problém je ale v tom, že text na výrobku vás může přesvědčit, že ano. To je marketing pro vás!

Když už jsme u těch štítků a marketingu, EU přichází s novým souborem pravidel, jehož cílem je stanovit standard pro uvádění pravdivých údajů. Návrh zákona byl již do značné míry oficiálně schválen, jak se uvádí na oficiálním blogu parlamentu EU.

Nová směrnice proti zavádějícímu marketingu a neopodstatněným ekologickým tvrzením

Jaký je tedy plán? Omezení zavádějících vlastností výrobků, jejich označení a marketingových obrázků. To se týká i tvrzení o vlivu výrobku na přírodu nebo o právu na samoopravu uvedených výrobků.

Kampaň se zaměřuje na slogany jako „klimaticky neutrální“ a „šetrný k životnímu prostředí“, které se objevují na některých obalech zařízení a příslušenství pro chytré telefony. To je samozřejmě výsledek některých výzkumů, které byly provedeny v minulosti a které zjistily, že podobná tvrzení jsou do značné míry nepravdivá

Zde je uvedeno, co dalšího bylo zmíněno:

  • Cílem je zabránit společnostem, aby vydělávaly na zboží, které se rozbije po uplynutí záruční doby.
  • Právo spotřebitele na jasné a srozumitelné informace o možnostech a nákladech na opravu.
  • Budoucnost, kdy všichni výrobci umístí štítky, na nichž bude jasně uvedeno, které výrobky jsou odolnější a mají dlouhou životnost.
  • A také taková, kde budou zakázána neopodstatněná ekologická tvrzení.

Co přináší budoucnost? Směrnice proti plánovanému zastarávání

Je vždy úžasné být svědkem přijetí směrnice, jejímž cílem je pomoci lidem činit informovanější nákupní rozhodnutí. A co je ještě lepší, parlament EU má možná v plánu i plánované zastarávání.

Takže se nemůžeme dočkat! Prozatím však další krok čeká na jednání mezi parlamentem EU a členskými zeměmi. Ta začnou někdy v květnu a uvidíme, kam se tato nová iniciativa posune.

Co je cílem nové směrnice EU?

Cílem nové směrnice EU je stanovit standardy pro uvádění pravdivých údajů o výrobcích a omezit zavádějící vlastnosti, označení a marketingové obrázky.

Jaké problémy se směrnice snaží řešit?

Směrnice se snaží řešit problémy jako zavádějící tvrzení o výrobcích, neopodstatněná ekologická tvrzení a nedostatek informací o možnostech a nákladech na opravu.

Jaká opatření směrnice přináší?

Směrnice přináší opatření, která mají zabránit společnostem vydělávat na zboží, které se rychle rozbije po uplynutí záruční doby, a zavádět spotřebitele nepravdivými informacemi. Rovněž se zaměřuje na lepší označování odolných výrobků s dlouhou životností.