LG oznámilo zoufalý krok pro to, aby se udrželo v segmentu mobilních telefonu
LG je potápějící se loď a znovu prochází restruktalizací. Nově se firma zaměří na vyšší střední třídu až high-end.
LG se chystá na reorganizaci dlouho trvající ztrátového segmentu mobilních telefonu. Není to poprvé, co se o to snaží a snaží se dosáhnout zisku, což pořád nejde.
Jaký rozdíl je tedy mezi novým oznámením a tím, co už jednou firma LG předvedla? Firma se již nebude soustředit na zbytečné telefony, které nejsou ziskové a tím vyhazovala peníze z okna. Jedná se zájmena o low-end a mid-end telefony.
Základní telefony však budou pravděpodobně stále v portfoliu LG. Cílem je lépe konkurovat proti Huawei, Xiaomi, Oppo a Vivo. To jsou firmy, které berou tržní podíl právě LG, HTC nebo Sony. Několik let jsou tyto čínské značky mnohem levnější.
LG se s největší pravděpodobností budou soustředit na prémiová zařízení. Dále peníze budou sypat do vývoje, designu a výroby těchto produktů patřící do vyšší střední třídy až high-end.
Úspěch mezi telefonech v segmentu low-end a mid-end není do budoucna pravděpodobný a je tedy možné, že zde výroba od LG skončí.
LG je navíc na 9. té pozici v celosvětových prodejích a překonali ji firmy Huawei, Xiaomi, Oppo, vivo a Realme. Zároveň je segment od LG ve ztrátě již 22x za sebou.
Vypadá to, že LG je pomalu se potápějící loď a je možné, že dopadne podobně jako HTC.