Jak nastartovat podnikání po krizi?
Nastartovat podnikání po krizi nemusí být nic náročného. Nicméně důležitá je určitě digitální reklama, díky které je restart mnohem rychlejší.
Základní ekonomické a marketingové pravidlo zní, že v době krize se nemá šetřit na reklamě. Mnozí podnikatelé ale toto pravidlo neslyší rádi a právě reklama a marketing se stávají místem prvních škrtů. Proč? Pravděpodobně proto, že „pocitově“ podnikatelé náklady na reklamu vnímají pouze jako „výdaj“, který nepřináší viditelný a jasný zisk.
Pojďme se podívat, proč tomu tak není a jak znovu nastartovat podnikání po krizi.
Zachovejte klid
Současná situace je složitá pro všechny a asi není nikdo, koho by se opatření související s nouzovým stavem nedotkly. Ty, kterých se ale týkají existenciálně a ocitají se tak na hranici bytí a nebytí jsou současné dny neskutečnou zátěží. Myslete na to, že rozhodnutí vzniklá pod velkým stresem a ve strachu nemusí být ta nejlepší a často mohou napáchat nezvratné škody. Pokuste se proto zachovat klid, věnovat se aktivitám, které vás dříve uklidňovaly. Poraďte se s blízkými, kterým důvěřujete nebo z podobného odvětví podnikání. Na překotná řešení je vždy čas.
Pojďme se podívat, proč tomu tak není a jak znovu nastartovat podnikání po krizi.
Investujte do reklamy
Přizpůsobte se situaci. Pokud jste před krizí měli nějaký marketingový plán, podle kterého jste chtěli postupovat, velmi pravděpodobně teď nebude aktuální. Přemýšlejte o vašem produktu očima zákazníků. Vnímejte jejich pocity. Jak se teď asi cítí? Jsou už smutní a vyčerpaní z dlouhotrvající karantény, pravděpodobně mají obavy, z toho co bude. Asi se jim nebudou chtít úplně utrácet peníze, ale zároveň budou chtít odměnit se něčím, co je potěší a zaujme. Reagujte na tyto pocity. Ptejte se vašich zákazníků. Zjišťujte, co potřebují a ukažte váš produkt v tom nejlepším světle dané doby. A na základě takto připraveného plánu investujte do reklamy. Reklamu neberte jako výdaj, ale jako velmi zásadní investici.
Odlište se
I vaši zákazníci se velmi pravděpodobně vlivem probíhající krize změnili. Je možné, že budou mít o něco jiná přání a jiné nákupní zvyklosti. Budou možná vyžadovat trošku jiný přístup nebo informace. Musíte se vyvíjet spolu s vašimi zákazníky a citlivě reagovat na jejich požadavky. Dobrým tipem pro podnikatele je tzv. digitální reklama. Tyto reklamní panely jsou v zahraničí hitem a ve většině provozoven naprostou samozřejmostí. Nyní se dostávají na výsluní i v České republice. Pokud nechcete trendy dohánět, ale udávat, určitě doporučujeme se na tyto digitální panely podívat a uvažovat o nich, jako ideální inovaci vašeho podnikání.