Instagram vysvětluje, jak funguje hodnocení příspěvků a doporučení na své platformě
Instagram vysvětluje, jak funguje hodnocení příspěvků a doporučení na své platformě. Společnost objasňuje žebříčky a pracuje na zvýšení transparentnosti a možnosti odvolání pro tvůrce.
Nevíte, proč některé vaše příspěvky na Insta nemají takový dosah, jaký byste si přáli? V průběhu let se mnoho tvůrců zajímalo o to, jak funguje hodnocení Instagramu, a společnost se to již dříve snažila tvůrcům vysvětlit. Nyní v novém příspěvku podrobně popisuje, jak žebříčky vlastně fungují, informuje Engadget.
Instagram vysvětluje, jak doporučení fungují
Společnost zveřejnila tento nový příspěvek na blogu ve snaze objasnit „mylné představy“ o achilovce, kterou používá. Šéf Instagramu Adam Mosseri se v něm noří do hloubky vysvětlení ohledně žebříčků.
Nejprve poznamenává, že neexistuje jediný algoritmus, který by dohlížel na to, co lidé v aplikaci dělají. Vysvětluje, že existuje více algoritmů a systémů pro tankování, které jsou zodpovědné za různé aspekty aplikace, jako je Explore, Reels, Stories a Search. Dodává, že každý algoritmus používá množství signálů, které určují, jak se obsah zobrazí každému uživateli. Například příspěvky, které se zobrazují ve vašem kanálu, jsou určeny vaší předchozí aktivitou a také interakcemi s osobou, která příspěvek vytvořila. Příběhy jsou určovány podobnou taktikou: například jaká je pravděpodobnost, že jste s danou osobou přátelé nebo příbuzní. Doporučení v aplikaci Explore se mezitím řídí trochu jiným přístupem. Ta jsou založena na příspěvcích, které jste v minulosti lajkovali, ukládali, sdíleli a komentovali, ale je pravděpodobnější, že tyto příspěvky pocházejí od lidí, se kterými jste neinteragovali.
To vše zní poměrně jednoduše. Mosseri se dále věnuje dalšímu aspektu Instagramu, který některým tvůrcům vadí. Jedná se o takzvaný „Shadowbanning“. Předně, pro ty z vás, kteří to možná nevědí, Shadowbanning není oficiální termín a používají ho tvůrci, kteří mají pocit, že jejich účty nebo příspěvky najednou dostaly omezenější expozici nebo jsou skryty, a to bez jakéhokoli varování nebo vysvětlení ze strany sociální sítě. Mosseri říká, že společnost pracuje na zvýšení transparentnosti, pokud je obsah nebo účet tvůrce zablokován v doporučeních aplikace. Říká, že funkce stavu účtu v aplikaci může uživatele upozornit, pokud je jejich obsah nebo účet považován za nezpůsobilý pro doporučení. Ti budou mít také možnost se odvolat.
Kromě toho Mosseri poznamenává, že aplikace testuje nová oznámení, která budou mít za cíl pomoci tvůrcům pochopit, kdy může být dosah jejich reelů omezen kvůli vodoznaku (vodoznak se objeví, když je krátké video převzato přímo z TikToku a zveřejněno na Reels).
nstagram používá více algoritmů a systémů pro různé aspekty aplikace, jako je Explore, Reels, Stories a Search. Každý algoritmus používá signály, které určují, jak se obsah zobrazí každému uživateli.
„Shadowbanning“ je neoficiální termín používaný tvůrci, kteří mají pocit, že jejich účty nebo příspěvky mají omezenější expozici nebo jsou skryty bez vysvětlení. Instagram pracuje na zvýšení transparentnosti ohledně blokování obsahu a účtů v doporučeních aplikace.
Ano, Instagram zvažuje možnost umožnit tvůrcům odvolání, pokud je jejich obsah nebo účet považován za nezpůsobilý pro doporučení.