Holandský regulátor odmítl odvolání Applu a trvá na pokutě 53 milionů dolarů.
Apple čelí odmítnutí nizozemským regulačním orgánem pro soutěž ACM (Úřad pro ochranu spotřebitelů a trhů). Společnost Apple namítá proti pokutám, které se momentálně vyšplhaly na 53 milionů dolarů, ale nizozemský ACM…
Apple čelí odmítnutí nizozemským regulačním orgánem pro soutěž ACM (Úřad pro ochranu spotřebitelů a trhů). Společnost Apple namítá proti pokutám, které se momentálně vyšplhaly na 53 milionů dolarů, ale nizozemský ACM je v této věci neoblomný.
Nizozemský ACM uložil Appleu tyto pokuty za to, že společnost porušila pravidla pro ochranu spotřebitelů. Hlavním problémem bylo, že Apple nesprávně informoval zákazníky o právech na záruku a o postupu při reklamaci v případě vadných produktů. ACM udělil pokuty ve výši 0,1 až 0,2 procenta z ročního obratu společnosti Apple v Nizozemsku.
Společnost Apple se proti tímto rozhodnutí odvolala a namítá, že jejich postup je v souladu se zákony a regulacemi. O odvolání Apple rozhoduje soud. Jejich argumenty souvisí s faktem, že jsou svými zákazníky informováni o svém práve na záruku prostřednictvím webové stránky, která je centrálním bodem pro všechny zákazníky v Evropě.
ACM však tvrdí, že tato informace by měla být uvedena přímo na obalu produktu. Regulační orgán také vyžaduje, aby byly informace o záruce a reklamaci zákazníkům dostupné v nizozemštině, nikoliv pouze v angličtině.
Proti rozhodnutí ACM se ohradil i samotný Apple CEO, Tim Cook, který prohlásil, že se jedná o „bezprecedentní krok“. Společnost Apple je známá svým důrazem na ochranu osobních údajů a spotřebitelských práv. Cook také uvedl, že pokud organizace jako ACM uplatňují takovou přísnost vůči firmám jako Apple, měly by také komplexně zkoumat a řešit situaci ve svých vlastních zemích.
FAQ:
1. Proč bylo společností ACM uloženo Appleovi pokuty?
– ACM uložil Appleovi pokuty za porušení pravidel pro ochranu spotřebitelů, zejména nedostatečné informování zákazníků o právech na záruku a postupu při reklamaci vadných produktů.
2. Jaká je výše těchto pokut?
– Pokuty se momentálně vyšplhaly na 53 milionů dolarů.
3. Jaké argumenty předložil Apple ve své obraně?
– Apple namítá, že jejich postup je v souladu se zákony a regulacemi, a že zákazníci jsou dostatečně informováni prostřednictvím centrální webové stránky.
4. Jaké požadavky má ACM na společnost Apple?
– ACM požaduje, aby informace o záruce a reklamaci byly uvedeny přímo na obalu produktu a aby byly dostupné v nizozemštině.
Článek obsahuje významná slova tučně.
Zdroj: https://www.phonearena.com/news/dutch-regulator-rejects-apple-objections_id151162