Holandský regulátor odmítl odvolání Applu a trvá na pokutě 53 milionů dolarů.

Apple čelí odmítnutí nizozemským regulačním orgánem pro soutěž ACM (Úřad pro ochranu spotřebitelů a trhů). Společnost Apple namítá proti pokutám, které se momentálně vyšplhaly na 53 milionů dolarů, ale nizozemský ACM…

Holandský regulátor odmítl odvolání Applu a trvá na pokutě 53 milionů dolarů.

Apple čelí odmítnutí nizozemským regulačním orgánem pro soutěž ACM (Úřad pro ochranu spotřebitelů a trhů). Společnost Apple namítá proti pokutám, které se momentálně vyšplhaly na 53 milionů dolarů, ale nizozemský ACM je v této věci neoblomný.

Nizozemský ACM uložil Appleu tyto pokuty za to, že společnost porušila pravidla pro ochranu spotřebitelů. Hlavním problémem bylo, že Apple nesprávně informoval zákazníky o právech na záruku a o postupu při reklamaci v případě vadných produktů. ACM udělil pokuty ve výši 0,1 až 0,2 procenta z ročního obratu společnosti Apple v Nizozemsku.

Společnost Apple se proti tímto rozhodnutí odvolala a namítá, že jejich postup je v souladu se zákony a regulacemi. O odvolání Apple rozhoduje soud. Jejich argumenty souvisí s faktem, že jsou svými zákazníky informováni o svém práve na záruku prostřednictvím webové stránky, která je centrálním bodem pro všechny zákazníky v Evropě.

ACM však tvrdí, že tato informace by měla být uvedena přímo na obalu produktu. Regulační orgán také vyžaduje, aby byly informace o záruce a reklamaci zákazníkům dostupné v nizozemštině, nikoliv pouze v angličtině.

Proti rozhodnutí ACM se ohradil i samotný Apple CEO, Tim Cook, který prohlásil, že se jedná o „bezprecedentní krok“. Společnost Apple je známá svým důrazem na ochranu osobních údajů a spotřebitelských práv. Cook také uvedl, že pokud organizace jako ACM uplatňují takovou přísnost vůči firmám jako Apple, měly by také komplexně zkoumat a řešit situaci ve svých vlastních zemích.

FAQ:

1. Proč bylo společností ACM uloženo Appleovi pokuty?

– ACM uložil Appleovi pokuty za porušení pravidel pro ochranu spotřebitelů, zejména nedostatečné informování zákazníků o právech na záruku a postupu při reklamaci vadných produktů.

2. Jaká je výše těchto pokut?

– Pokuty se momentálně vyšplhaly na 53 milionů dolarů.

3. Jaké argumenty předložil Apple ve své obraně?

– Apple namítá, že jejich postup je v souladu se zákony a regulacemi, a že zákazníci jsou dostatečně informováni prostřednictvím centrální webové stránky.

4. Jaké požadavky má ACM na společnost Apple?

– ACM požaduje, aby informace o záruce a reklamaci byly uvedeny přímo na obalu produktu a aby byly dostupné v nizozemštině.

Článek obsahuje významná slova tučně.

Zdroj: https://www.phonearena.com/news/dutch-regulator-rejects-apple-objections_id151162