Historie Wi-Fi
Wi-Fi a jeho historie. Jak vůbec taková technologie vznikla? Pojďme se na to podívat.
Historie Wi-Fi a jeho průlomy. Pojďme se podívat do historie, jak vznikla technologie Wi-Fi, kterou teď používáme všichni ať jde o mobilní telefony, tak i o klasické PC a další. Wi-Fi značně ulehčuje práci nemusíte tahat žádné kabely a je i dostatečně rychlá.
Historie Wi-Fi
Wi-Fi je dnes součástí našich životů a mnoho lidí si vůbec neuvědomuje, jak nová technologie je. Existuje mnoho způsobů, jak využít širokopásmové vysílání, včetně bezplatného připojení k internetu. To však nebylo vždycky možné. Historie Wi-Fi má svůj počátek v dávné minulosti, kdy technologie přijala více než dvě desetiletí, než se stala mainstreamem.
John O’Sullivan: Otec Wi-Fi
John O’Sullivan je často uváděn jako otec Wi-Fi. O’Sullivan, člen CSIRO v Austrálii a vědecký pracovník v oblasti radioastronomie, je známý tím, že objevil metodu, která umožňuje rychlé a spolehlivé zachycení dat přes bezdrátové sítě. Jeho metoda se stala základem pro Wi-Fi technologii, kterou mnozí znají dnes. O’Sullivan a jeho tým vyvinuli algoritmus se jménem „MIMO“ pro dosahování kvalitního signálu. Tento algoritmus byl oficiálně oznámen v roce 1999 a byl klíčovým prvkem v historii Wi-Fi.
Průlom Wi-Fi
Po objevení O’Sullivanovým týmem byla vyvinuta speciální vysílací technologie, která nakonec vedla k všeobecnému využívání Wi-Fi. Technologie, kterou vynalezl O’Sullivanův team, se nazývá „802.11“ a je založena na frekvenci 2,4 GHz. Na základě toho se začala vyvíjet technologie 802.11b, která byla schopna přenášet data rychlostí až 11 Mb / s. Tato technologie byla první částí, díky které Wi-Fi dobře fungovala, a byla komerčně vydána v roce 1999.
Růst v oblasti Wi-Fi
Po uvedení technologie 802.11b byla tato technologie začleněna do všech typů zařízení. Díky tomu se Wi-Fi stalo přístupnějším pro veřejnost a lidé si mohli kupovat produkty, které na tomto typu technologie pracovaly. Mezi tyto produkty patřily počítače, notebooky, tablety, smartphony a dokonce i některé herní konzole. Bylo to dobré pro výrobce zařízení, protože si mohli sami licencovat technologii a dosáhnout tak ještě lepšího výkonu.