Helpdesk, který je tu vždy pro vás
Ať už používáte jakékoliv služby nebo nakupujete jakékoliv produkty, je nutné pamatovat na to, že zákaznická podpora je zde vždy pro vás a představuje tým pomocníků, kteří jsou připraveni poskytnout vám helpdesk pomoc, a to jak všeobecného, tak toho technického rázu, například přes outsourcing IT specialistů. Najít opravdu kvalitní poskytovatele podpory tohoto druhu může být […]
Ať už používáte jakékoliv služby nebo nakupujete jakékoliv produkty, je nutné pamatovat na to, že zákaznická podpora je zde vždy pro vás a představuje tým pomocníků, kteří jsou připraveni poskytnout vám helpdesk pomoc, a to jak všeobecného, tak toho technického rázu, například přes outsourcing IT specialistů. Najít opravdu kvalitní poskytovatele podpory tohoto druhu může být v některých případech ošemetné a je proto důležité mít opravdu takový tým, který dokáže pomoci rychle, efektivně a ochotně.
Zákaznická podpora a její pomoc
Zákaznická podpora má mnohé podoby a všechny se shodují v tom, že jsou připraveným týmem pracovníků, kteří jsou zde pro zákaznický ve vyhrazené pracovní době. Je možné najít helpdesk, který poskytuje pomoc svým zákazníkům prostřednictvím telefonní linky, e-mailovou formu, přes kontaktní formulář nebo dokonce live chat funkce.
Každá společnost má nabídku trochu jinou a některé se zaměřují zejména na to, aby byla pomoc od support týmu co nejkvalitnější, jako je tomu u společnosti Eskom IT, která se zaměřuje například také na technickou pomoc, která musí být zejména kvalitní, ne vždy je totiž na druhém konci linky člověk, který je technicky zdatný a vyžaduje kvalitní a pečlivou radu.
Kdy kontaktovat help desk
Zákaznická podpora má několik druhů a u společností tohoto typu najdete jak služby od helpdesku, tak tzv. service desku. Je však důležité pamatovat na to, že tyto termíny definují různé druhy zákaznické podpory.
V případech, kdy máte IT problém vyžadující řešení, který může zákaznická podpora vyřešit například nahlédnutím do dokumentace, uživatelského účtu nebo na základě svých znalostí o postupech společnosti, je možné jednoduše kontaktovat helpdesk, který poskytne řešení, ale také troubleshooting daného problému. Původ help desk služby je možné najít v osmdesátých letech, kdy začala vznikat potřeba IT pomoci pro koncového uživatele.
Kdy kontaktovat service desk
Dalším druhem, často zaměňovaným s termínem help desk, je tzv. service desk. Service desk ve své podstatě buduje na spektru poskytované pomoci ze strany help desku a na ten ještě dále rozšiřuje. Dokáže tedy poskytovat plnohodnotné IT služby. Nicméně základem service desku je také reporting a sběr dat o jednotlivých událostech a tím vytváří databází událostí, díky kterým je možné služby společnosti dále zlepšovat.
Existují také dále podrobnější druhy IT pomoci, jako jsou například ITSSM nebo ITSM, které dále budují na obou výše zmíněných. Nicméně od této společnosti můžete najít zejména kvalitní help a service desk, které vám pomohou dosáhnout efektivního IT řešení vzniklé situace nebo problému.