Google na GDC 2025 ignoroval Android XR, VR vývojáři se bojí

Společnost Google se na letošní konferenci GDC (Game Developers Conference) opravdu zviditelnila, když předvedla své nejnovější inovace v oblasti videoher a mobilních technologií. Nejvýraznějším tématem byl projekt Gemini, který má potenciál…

Google na GDC 2025 ignoroval Android XR, VR vývojáři se bojí

Společnost Google se na letošní konferenci GDC (Game Developers Conference) opravdu zviditelnila, když předvedla své nejnovější inovace v oblasti videoher a mobilních technologií. Nejvýraznějším tématem byl projekt Gemini, který má potenciál změnit způsob, jakým vnímáme a hrajeme videohry. Přestože se mnozí těšili na představení novinek i ve sféře rozšířené reality pro Android (Android XR), Google toto téma tentokrát opomněl.

Projekt Gemini je ambiciózní iniciativa zaměřená na integraci umělé inteligence do vývoje her. Tato technologie by měla umožnit vývojářům vytvářet složitější a živější herní světy, které se dokážou adaptovat na chování hráčů v reálném čase. Umělá inteligence se tak stává nejen nástrojem pro vývojáře, ale i aktivním prvkem herního zážitku, což může zásadně změnit dynamiku interakce mezi hráčem a hrou.

Kromě toho Google předvedl i nové technologie pro mobilní hry. Tyto inovace se zaměřují na zlepšení výkonu a grafiky na mobilních zařízeních, což by mělo přinést hráčům plynulejší a vizuálně atraktivnější zážitky. Mobilní hraní se stává stále populárnějším, a proto není překvapením, že Google klade důraz právě na tento segment trhu.

Nicméně, absence diskuse o rozšířené realitě pro Android (Android XR) byla pro mnohé účastníky zklamáním. V době, kdy konkurenti jako Meta a Apple intenzivně investují do AR a VR technologií, se očekávalo, že Google představí své plány v této oblasti. Možná si však společnost nechává nějaké eso v rukávu pro budoucí akce nebo pracuje na něčem opravdu průlomovém, co bychom mohli vidět v následujících letech.

Google na GDC jasně ukázal, že má velké plány jak pro současnost, tak pro budoucnost herního průmyslu. Projekt Gemini a nové mobilní technologie dokazují, že společnost je odhodlána stát se klíčovým hráčem v této rychle se rozvíjející oblasti. Zda se dočkáme i průlomu v oblasti Android XR, ukáže až čas.

Zdroj: https://www.androidcentral.com/gaming/virtual-reality/google-ignored-android-xr-at-gdc-2025-and-indie-vr-devs-are-concerned