Google I/O 1.den 1/3
Je tu další rok a s ním i další Google I/O konference. Na této konferenci představí google co je nového, co plánují udělat v tomto roce a čeho dosáhli v roce minulém. Konference je rozdělena na 3 dny. Přičemž každý den přednášejí, uvádějí a ukazují asi čtyři hodiny. Vše je samozřejmě ke shlédnutí na youtube, […]
Je tu další rok a s ním i další Google I/O konference. Na této konferenci představí google co je nového, co plánují udělat v tomto roce a čeho dosáhli v roce minulém. Konference je rozdělena na 3 dny. Přičemž každý den přednášejí, uvádějí a ukazují asi čtyři hodiny. Vše je samozřejmě ke shlédnutí na youtube, ale připravte si hodně času. Protože poté, co první přednášku shlédnete, tak budete další hodinu zkoušet všechno nové.
První, co google na konferenci udělal bylo, že řekl, co se za posledních pár let změnilo, co je nového a kam až se technologie dostala.
Také přednesli, že Android je nejpoužívanější mobilní systém a chrome je nejpoužívanější webový prohlížeč. Android tento rok dosáhl 900 milionu aktivací. Na světě je tedy 900 milionu zařízení se systémem Android.
Potřeba je samozřejmě i dostatek aplikací, na google play jich zatím tento rok bylo staženo přes 48 miliard.
I v tomto ohledu musel google udělat krok dopředu. Dočkali jsme se nového vzhledu google play na androidu. Google ale toho stihl mnohem více. Udělal třeba rychlejší zaměřování na mapách.
Při přihlašování na počítači do nějaké aplikace vytvořil možnost ihned instalovat aplikaci, která je k určitému webu přiřazená. Například stránka Fancy, můžete se na ní přihlásit pomocí google účtu. Jakmile tak učiníte, tak se vám zobrazí možnost “instalovat aplikaci Fance na vaše zařízení“.
I ohledně instalování aplikací přes internetovou stránku google play udělali pokrok. Trvá většinou pod minutu, než se vám aplikace začne stahovat do vašeho zařízení.
K tomuto patří také notifikace. Pokud máte stejnou aplikaci na více zařízeních, a zobrazuje vám notifikace, tak stačí, aby jste je odklikli na jednom zařízení. Ano, je to tu, synchronizované notifikace. Už nemusíte odklikávat stejné upozornění vícekrát na vícero zařízeních!
Po tomto následují hry. Google vymyslel něco jako steam. Když na některém zařízení dohrajete level 1, data se pošlou na internet a na jiném zařízení už můžete hrát level 2. Tudíž se vaše data budou posílat na internet a mělo by to pomoci i proti pirátství. Přidali také achievementy a tabulku výsledků.
To, co je opravdu zajímavé, je multiplayer. Google vám ukáže, když si někdo z vašich přátel pustí nějakou hru a vy se k němu můžete lehce připojit. Na toto se opravdu těším, protože připojování bylo zatím největší problém. Chtěl jsem si zahrát s kamarádem a on se ke mě nemohl připojit, protože nevěděl kde jsem.
Teď budete moci lehce pozvat přátele, oni jen potvrdí pozvánku a jede se! Na této konferenci se to bohužel nepovedlo, měli problém s připojením. Ale riptide 2 ještě není venku, takže až vyjde, tak to snad půjde bezchybně. Riptide 2 ale není jediná hra, která toto bude podporovat. Už teď se připravuje mnoho jiných her od známých studií.
↓ Bohužel, chybička se vloudila 🙁 “Google play has been stoped“ ↓
Další věc je vytváření her a aplikací. Google vytvořil jednoduchý programovací program, ve kterém vidíte jak barvy budou vypadat, jak bude vypadat aplikace celkově, jak bude vypadat na jiných zařízeních a jak bude vypadat v jiných jazycích. Osobně mi připadá android studio velmi uživatelsky přívětivé. Když tomu budete věnovat nějaký čas, tak se s ním určitě naučíte pracovat rychle a efektivně. Z potlesku je také jasné, že lidé v sále tuto novinku uvítali.
K vytváření patří i prodej a správa už udělaných aplikací/her. Nově vám bude google dávat tipy, co můžete zlepšit. Tady vidíme třeba převést aplikaci do tablet módu či ji přeložit do ruštiny. Převedení aplikace do tablet módu nebude s novým android studiem žádný problém, ale rusky moc lidí nemluví a hledat překladatele se také každému nechce.
Proto google vymyslel aplikaci, která text pošle svým překladatelům a ti ji za nějakou cenu přeloží. Je to určitě jednodušší, a možná i levnější, než překladatel, kterého by jste museli hledat bůh ví jak dlouho.
Během této přednášky je i vidět do davu, kde vidíte, že několik lidí má google glass a určitě si přednášku nahrávají. Ne, nemyslím toho japonce uprostřed ;).
Když něco vytvoříte, tak určitě budete chtít znát počet lidí, kteří si vaši aplikaci stáhlo a odkud si ji stáhlo. Na to je tu nové google analytics. Ukáže vám toho ale mnohem více, třeba jaké jsou národnosti vaši uživatelé, jak často aplikaci používají či na jakém zařízení. A to vše uvidíte na jednom místě! Na další kartě uvidíte kolik jste vydělali za měsíc, kolik v jaké zemi a tak podobně.
Pokud jste chtěli udělat novou verzi aplikace a chtěli jste si nějaké nové vlastnosti vyzkoušet, museli jste na google play udělat novou aplikaci, ve které jste to testovali. Tak to dělalo mnoho vývojářů, třeba vývojáři aplikace Imo (Imo beta) či vývojáři aplikace Es File Manager (beta test). Až vypustí developer konzoli, tak budete moci lehce nahrát aplikaci do karty beta testování. Odkaz na tuto kartu můžete sdílet jen s určitými skupinami na google+. Podobné to bude s Alpha verzí.
Jak už jsem řekl, google play změnil svůj kabátek na léto a převlékl se do pestrých barev. Nově si také můžete zvolit, aby jste viděli jenom aplikace, které jsou udělané pro tablety. Takže se vám už nestane, že by jste si s nadšením stáhli hru a ona pak byla rozplzlá po celém displeji. Také se změnil vzhled pro internetový prohlížeč, nebo teprv změní. Pokud tedy budou další google play služby předělané i do naší měny a jazyka.
Tady vidíte, kolik věcí dokáže google během hodiny představit. Určitě uznáte, že kdybych napsal velký článek o celém google I/O tak by se to nedalo číst. Těšte se na další díl! 🙂
↓celá konference je ke shlédnutí zde↓