Digital rights group challenges Meta’s ad-free subscription model, claiming it violates users‘ right to data protection.

Meta, společnost provozující sociální sítě Facebook, Instagram a WhatsApp, se potýká s právním výzvou od digitálního právního hnutí NOYB ohledně jejich placeného předplatného za přístup bez reklam. NOYB argumentuje, že tato…

Digital rights group challenges Meta's ad-free subscription model, claiming it violates users' right to data protection.

Meta, společnost provozující sociální sítě Facebook, Instagram a WhatsApp, se potýká s právním výzvou od digitálního právního hnutí NOYB ohledně jejich placeného předplatného za přístup bez reklam. NOYB argumentuje, že tato poplatek de facto zpoplatňuje uživatelům jejich základní právo na ochranu osobních údajů. Tato stížnost by mohla mít významné dopady na další technologické společnosti nabízející podobné modely předplatného.

Nový projekt Meta, kterým je placené předplatné za odstranění reklam, čelí právní výzvě od digitálního právního hnutí NOYB (None Of Your Business). Tato organizace se zaměřuje na ochranu digitálních práv uživatelů. NOYB tvrdí, že Meta tímto poplatkem efektivně účtuje uživatelům za jejich základní právo na ochranu osobních údajů.

Společnost Meta, původně známá jako Facebook Inc., nabízí placené předplatné, které odstraňuje reklamy ze sociálních sítí Facebook, Instagram a WhatsApp. Cílem tohoto přístupu je poskytnout uživatelům klidnější a přehlednější prostředí bez rušivých reklam.

NOYB však tvrdí, že Meta tímto zpoplatněním porušuje základní právo uživatelů na ochranu jejich osobních údajů. Podle jejich argumentace by ochrana osobních údajů měla být zdarma a dostupná pro každého. NOYB považuje za diskriminační a neetické účtovat uživatelům za něco, co je považováno za základní lidské právo.

Pokud by tato stížnost NOYB měla úspěch, mohla by mít důležité důsledky pro další technologické společnosti nabízející placená předplatná. Mnoho technologických firem se v posledních letech přiklání k modelům placených předplatných, které nabízejí odstranění reklam či další výhody uživatelům. Jestliže by se ukázalo, že tyto poplatky mají negativní dopad na práva uživatelů, mohly by být takové předplatné modely ohroženy.

Meta se zatím k této právní výzvě nevyjádřila, ale je pravděpodobné, že se bude bránit a hájit svůj model placeného předplatného. Společnost Meta by mohla argumentovat, že placené předplatné je volitelnou službou a uživatelé mají možnost zůstat při bezplatné verzi se zobrazením reklam.

V každém případě je tato právní výzva důležitým krokem v boji o ochranu osobních údajů a digitálních práv uživatelů. Budeme sledovat další vývoj této věci a dozvíme se, zda se NOYB podaří dosáhnout svého cíle a co to bude znamenat pro budoucnost placených předplatných technologických společností.

FAQ:
1. Co je Meta?
Meta je společnost provozující sociální sítě Facebook, Instagram a WhatsApp.

2.

Zdroj: https://www.phonearena.com/news/Metas-privacy-fee-draws-scrutiny-from-digital-rights-advocates-in-the-EU_id153007