Co je to herní engine a jak na vývoj android her?
Jedná se o hlavní motor dané hry. Jedná se o framework (poskytuje funkce, které daný vývojář využívá), který je navržen pro vývojáře video her. Vývojáři dokážou vyrábět hry pro konzole, mobilní telefony nebo PC. Jádrem funkcionality je typicky poskytnuta právě skrz herní engine a to včetně enginu pro renderování pro 2D a 3D grafiku, fyziku, […]
Jedná se o hlavní motor dané hry. Jedná se o framework (poskytuje funkce, které daný vývojář využívá), který je navržen pro vývojáře video her. Vývojáři dokážou vyrábět hry pro konzole, mobilní telefony nebo PC. Jádrem funkcionality je typicky poskytnuta právě skrz herní engine a to včetně enginu pro renderování pro 2D a 3D grafiku, fyziku, detekce kolize, zvuky, skriptování, animace, umělé inteligence, správu paměti a mnohem více.
Proces vývoje video her je velmi často ekonomický, právě proto většina vývojářů přebírá jiné enginy, které využívá při tvorbě her. Engine se pak jenom přizpůsobí dané hry, scénaři a následnému portu na více platforem.
Svůj vlastní engine mají třeba firmy jako je Crytek (CryEngine) nebo iD Tech (iD Tech Quak 3 Engine nebo Doom 3 Engine) nebo Epic Games (Unreal Engine)
Ve videu vidíte, jaké Enginy existují
- Frostbite (Need For Speed)
- CryEngine (Crysis)
- Source (Counter Strike)
- Unity (Angry Birds, Game of Thrones)
- Unreal Engine ( Unreal Tournament)
https://www.youtube.com/watch?v=PNnSLPyntLs&ab_channel=EETech
Účel herního jádra (enginu)
V mnoha případech herní enginy poskytují sadu nástrojů pro vizuální tvorbu. Tyto nástroje jsou většinou poskytnuty v integrovaném vývojovém prostředí, který právě poskytuje rychlý vývoj her pomoci datově řízeného způsobu. Vývojáři herních jáder se snaží poskytnout opravdu obrovské softwarové sady, které obsahují několik funkcí a právě ty potřebuje vývojář her. Většina vývojových enginů poskytují už prostředí pro vývoj grafiky, zvuku, fyziky a umělé inteligence.
Tento způsob využívá spoustu vývojových středisek, jelikož je na trhu spousta herních vývojářských firem, že by se velmi těžko malé studio se svým vlastním enginem chytila.
Většinou se právě do vývojových firem hledají ti, kteří rozumí samozřejmě programování, ale také by měl trošku znát problematiku daného enginu, na kterém firma neustále vyvíjí. Jak se to jednou naučíte, tak poté řešíte jenom problémy a změny, třeba při přechodu na vyšší verzi enginu.
U nás v České republice jsou třeba vývojářská studia:
- Bohemia Interactive Studio (Operace Flashpoint, ArmA)
- 2K Czech (Mafia)
- Zima Software (Polda)
- Madfinger Games (zde se vyrábějí právě mobilní hry)
Pokud hledáte v tomto odvětví práci, tak se zkuste podívat zde
Jak na vývoj her pro Android?
Dostáváme se k tomu, jak tvořit hry na mobilní telefony se systémem Android. Ovšem nejedná se o plnohodnotný návod, ten budete muset pohledat na internetu.
Trocha informací. Hry tvoří na Google Play 90% výdělku v roce 2016 (to je ten důvod, proč je na světě více a více her, ale aplikací je docela málo nebo se spíše opakují), což je opravdu hodně a hry jsou velmi ziskový business. Abyste se však vydali na cestu úspěšného vývojáře, tak budete muset využívat ten správný vývojářský program.
Nejdůležitější je, abyste začínali s něčím lehčím, protože jinak vás to může odradit.
Máme pro vás rozdělené herních vývojové prostředí podle obtížnosti
Úroveň pro experty
- Unity 3D (jedná se i o PC engine nebo webový) – podpora API Vulkán
- Unreal Engine 4 (jedná se i o PC engine, konzolový engine)
- Marmalade
Unreal Engine 4 je pro mobilní hry opravdu na expertní úrovni. Je potřeba, abyste znali dobře C++. Engine vám zároveň poskytne skripty pro vizualizaci a také umělou inteligenci. Vývoj vás nestojí nic, tedy do doby, dokud vaše hra nezíská 3000$ za čtvrtletí, protože pak jde 5% Unreal.
Hra, která byla na tomto Enginu vyvinuta je třeba Shadowgun: Dead Zone
Úroveň pro středně pokročilé
- GameMaker Studio
- Game Builder Studio
- Appypie
- Moai
- Corona
Co s takovým GameMaker Studio dokážete vytvořit? Třeba takovou hru Tiamat X. Cena za tento vývojářský program je 99$, ale lze ho jenom vyzkoušet. Vývojářské prostředí je docela jednoduché, takže to zvládnete. Je zde použití jazyka GML. Události jsou už předem nastaveny, jen je musíte umístit do hry. Jedná se asi nejlepší prostředí pro úplné začátečníky.
Úroveň pro vstup do vývojářského prostředí Android her
Pokud chcete začít vytvářet hry, tak byste měli začít pravděpodobně s jedním z těchto prostředí.
- GiderosMobile
- Fusion 2.5
- Engine001
- AppSalute Creator
- GameSalad
- Stencyl
- PlayIR
Gideros Mobile je engine naprosto zdarma a je opensource, což vám dovoluje velké úpravy. Je postaven na jazyku C/C++ a OpenGL. K dispozici je také obrovské množství pluginu třetích stran (od ostatních vývojářů), taktéž je k dispozici obrovská komunita lidí, která ráda pomůže.
Toto prostředí je dobré na rychlé otestování svých aplikací, avšak není zde žádná podpora, jen z oblasti komunity.
Zaujal Vás článek? Chcete se vydat cestou herního vývojáře ať už PC, konzolových nebo mobilních her? Sdílejte nás článek a ukažte svět herního vývojáře android her i PC her svým kamarádům.
zdroj: businessofapps a wikipedia