Hra na mobil Sýrový svět hra

V Červnu 2013 byla představena první hra od nového studia AldaGames, jednalo se o velmi úspěšný titul který mě rozhodně nenatchl jako hra, která byla představena dnes, jedná se o hru „Sýrový svět“. Dnes studio AldaGames vydala novou hru s názvem World of Cheese. Jedná se zase o logickou hru, kde budete v každé úrovni muset nakrmit myšáka […]

Syrový svět - hra android

V Červnu 2013 byla představena první hra od nového studia AldaGames, jednalo se o velmi úspěšný titul který mě rozhodně nenatchl jako hra, která byla představena dnes, jedná se o hru „Sýrový svět“.

Dnes studio AldaGames vydala novou hru s názvem World of Cheese. Jedná se zase o logickou hru, kde budete v každé úrovni muset nakrmit myšáka sýrem, který je někde schovaný, najdete ho pouze, když splníte nějaký úkol.

Artwork A 960 x 640

Sýrový svět je hrou, ve které se hráč dostává do role malého, ale statečného a vychytralého myšáka. Jemu i jeho blízkým však hrozí hlad, takže je nucen vejít do neznámého domu. V jeho zákoutích musí vyřešit množství logických úkolů, hlavolamů a rébusů. Odměnou je kousek sýrové dobroty, která myší rodinku zbaví strachu z hladomoru.

Screenshot C 960 x 640

Hra je podbarvena poutavou hudbou, překrásnou grafikou a spoustou povedených animací. Jednotlivé úkoly se plní poměrně jednoduše, stačí kliknout na nějaký předmět, popřípadně něco někam přetáhnout.

Struktura hry

Hra je orientována do sedmi prostředí, jedná se o prostory v domě a před ním. Náš příběh půjde od louky, přes půdu a garáž do obývacího pokoje, v každé „kapitole“ je hra pojata trošku jinak, ale cíl je vždy stejný, nakrmit myšáka žluťoučkým sýrem. Celkem projdeme přes 35 levelů.,

Screenshot B 960 x 640

Aplikaci stáhnete níže


Na závěr jsem si pro vás připravil rozhovor s AldaGames.

  • Co vás přivedlo k vytvoření ALDA Games?

Asi ako každého, kto vôbec v hernom priemysle pracuje, predovšetkým láska k hrám. Všetci členovia sú hráči, ktorí nezanedbávajú toto hobby ani v súčasnosti. S tým rozdielom, že vďaka Alda Games je to súčasťou pracovných povinností.

  • Neplánujete svoje tituly zpoplatnit?

Finančný model našich hier je závislý od každého titulu i platformy, napríklad debut Zachraň Šneka stojí na modeli in-app purchase. Pre Android je zase zadarmo a to isté platí aj o Sýrovom světě. Ale aby som bol korektný, tak tieto hry tiež nie sú zadarmo v pravom slova zmysle. Obsahujú totiž reklamy. Snažili sme sa však, aby boli čo najmenej agresívne a mali minimálny dopad na zážitok z hry.

  • Kdy jste se začal věnovat tvoření aplikací?

Alda Games oficiálne funguje od júna 2013. Aplikáciám a špeciálne hrám sme sa venovali už v minulosti, najmä v súvislosti s projektom Raketka.cz. V podstate práve práca na tomto hernom webe vo veľkej miere prispela k tomu, aby sme začali hry aj produkovať, nielen hrať. Na „šnekovi“ sme začali vo voľných chvíľach pracovať už v apríli.

  • Plánujete tvořit i pro další systémy? (Windows Phone, …)

Priznám sa, už sme uvažovali nad ďalšími platformami, ale žiaľ, pragmatika trhu hovorí, že hráčska komunita sa v najväčšej miere kumuluje práve okolo Android a iOS zariadení. Samozrejme, nevylučujeme, že začneme hry portovať aj pre ďalšie systémy, ale aktuálne sú z nášho pohľadu príliš okrajové.

  • Kolik lidí se věnuje projektu ALDA Games?

Momentálne je náš tím zložený z 9 stálych ľudí a občas nám vypomáhajú externisti.

  • Jak vznikl název pro vaše studio?

Veľmi jednoducho. „Alda“ je totiž prezývka zakladateľa štúdia, Aleša Kříža. Pripojili sme k tomu  „Games“, nechali sme si to chvíľu „uležať“ a keď to aj potom znelo skvelo, mali sme názov J

  • Jak dlouho se věnujete programování?

Samotnému programovaniu sa ja nevenujem, tým sa zaoberajú kolegovia. Pracujú v Unity 3D a ten sme prvýkrát použili práve pri hre Zachraň šneka. Chceli sme otestovať možnosti programu, ale i tie naše. To znamená, či dokážeme v patričnej miere využiť výhody, ktoré Unity ponúka. Síce sa stále máme čo učiť, ale fakt, že naďalej pracujeme v Unity, hovorí sám za seba.

  • Budete do budoucna tvořit jiné hry, než logické?

Určite áno, dokonca je jedna takáto hra vo vývoji. Jediné, čo však môžem v tejto chvíli o nej                    povedať je, že pôjde o žáner „tower defense“ z, myslím si, skutočne atypického prostredia.

  • Proč jste se jako české „vydavatelství“ zaměřily spíše na zahraniční trh? (Pokud to tak není, pouze si to myslim aldagames.com (anglický web)… tak se omlouvám.

Nie je pravda, že sa orientujeme na zahraničný trh, na druhej strane, česko-slovenský trh je príliš malý na to, aby sme ním obmedzovali. Myslíme si, že naše hry aj tituly ďalších českých i slovenských vývojárov majú veľký potenciál osloviť hráčov aj mimo našich hraníc. De facto preto je web lokalizovaný do angličtiny.

  • Chcete být populární jako je například Gameloft, Elctronic Arts?

Povedzme si úprimne, kto by nechcel. A aj my máme ambície nemalé, ale na druhej strane, sme realisti. Vieme, že za úspechom takých štúdií je kopec driny a vieme, že to isté čaká aj  nás.

  • Kdo vás motivoval k tvoření, kdo je váš vzor?

Nuž, mne nad monitorom visí obraz Alberta Einsteina a Henryho Forda :D. Ale vážne, nemáme vzory v tom pravom slova zmysle. Lepšie by bolo opýtať sa, čo nás k tvorbe priviedlo. Mňa osobne kúsky ako Warcraft, Diablo, vybaví sa mi aj logická klasika Fish Fillets. Zvyšok štúdia nostalgicky priviera oči, keď sa povie Fallout alebo Age of Empires. Inak povedané, vždy, keď sme nejakú tú našu srdcovku dohrali, povedali sme si niečo v zmysle: „tak také niečo raz chcem vytvoriť aj ja“.

  • Co byste uděal, pokud byste našel na někém warez fóru vaši zpoplatněnou hru?

Priznám sa, nevidím dôvod, prečo by niekto „warezoval“ hry, ktoré sú prístupné zdarma. Možno by sme sa však na to pozreli ako v Číne. Kopírovanie sa dá totiž brať aj ako znak uznania. Však prečo by niekto kradol niečo, čo je, takpovediac, nanič :D.

 

Děkuji studiu AldaGames za možnost testování hry, před oficálním vydáním.