Pochopení android aplikace a jejího životního cyklu
Jak vývojáři tvoří aplikace a proč musí být aplikace neustále udržovány při životě, tedy být připravené k okamžitému zapnutí? Jak celé android aplikace fungují? To vše si vysvětlíme v následujícím článku. Abyste vůbec dokázali vypsat na obrazovku známé slovní spojení „Hello World“, tak potřebujete tyto funkce. Co je třeba funkce onCreate()? Pokud jste už nějaké kódy […]
Jak vývojáři tvoří aplikace a proč musí být aplikace neustále udržovány při životě, tedy být připravené k okamžitému zapnutí? Jak celé android aplikace fungují? To vše si vysvětlíme v následujícím článku.
Abyste vůbec dokázali vypsat na obrazovku známé slovní spojení „Hello World“, tak potřebujete tyto funkce.
Co je třeba funkce onCreate()? Pokud jste už nějaké kódy viděli, tak jste si mohli všimnout těchto funkcí doprovázeny onPause().
Jedná se o aktivní cyklus každé aplikace, která zvládá právě třeba otáčení obrazovky nebo posílá se do pozadí v případě, kdy člověk začne používat jinou.
Aplikace prochází několika fázemi
V kódu jsou jednotlivé události a ve chvíli, kdy uživatel udělá nějakou změnu, tak se aktivují. Aplikace lze pouštět, pozastavit, zavřít a další.
Typická aktivita je:
- onCreate
- onStart
- onResume
- onPause
- onStop
- onDestroy
onCreate() se zavolá hned, kdy se aplikace přivede k životu. Aplikace využívají onResume() ve chvíli, kdy se uživatel vrátí k dané aplikaci. Aplikace se pozastaví onPause() v některých specifických scén, jako je třeba využívání víceobrazovkových operací nebo používání aplikace nad tou vaší. Aplikace zavolá onStop() ve chvíli, kdy uživatel spustí jinou aplikaci. V této situaci přestane aplikace brát paměť procesům, které nejsou potřeba. Ve chvíli, kdy není aplikace vůbec potřeba, tak se zavolá onDestroy(). Změna konfigurace aplikace jako je otáčení displeje, tak také zavolá onDestroy(), ale následuje hned nové vytvoření on Create() (proto někdy ty delší odezvy při otáčení).
Věříme, že pohled do útrob android aplikací dá lidem větší respekt vývojářům, kteří za vývojem stojí, protože za tím stojí opravdu hodně práce a je potřeba řešit spoustu možných možností, které může uživatel vyvolat.
Každá změna v kódu pak má za následek další změny a to i v případě, kdy se jedná jen o maličkou změnu v kódu aplikace. Na první pohled se může jednat o jednoduchou změnu, ale v kódu dané aplikace nebo i webové stránky, čí čímkoliv jiného, co se týče programování, může mít za následek přepsání více jak 40% celkového kódu.
zdroj: androidauthority